diumenge, 3 d’abril del 2011

ACTIVITATS PRIMAVERA'11

Abril
Diumenge 10 d’abril... al Poliorama (18:30h)
ANEM AL TEATRE “Petits crims conjugals”
Coord. Emi Pujol Tel. 93.759.01.94

Diumenge 17 d’abril .... 12:30h Plaça de l’Església
2n Itinerari literari per Cabrera.
Amb Albert Calls, David Farell / Biblioteca Ilturo / TAC / Ajuntament (Cultura)

Juny
Diumenge 5 de juny ... Fira ibero-romana
Visites guiades al clos arqueològic de can Modolell
Xerrada-col•loqui: “pagesos ahir i avui” (18h)

Diumenge 12 de juny... XII Trobada castell Burriac
Fundació Burriac / Natura / Yuuussa

divendres, 25 de març del 2011

Aquesta primavera... Anem al teatre

CLIQUEU EL TÍTOL PER VEURE PROGRAMA DETALLAT

CONTACTE: EMI PUJOL

dissabte, 22 de gener del 2011

INAUGURACIÓ DEL MUSEU-ARXIU DE CABRILS


Jaume Tolrà, president del Patronat del Museu.

Intervenció de Joaquim Colomer, alcalde de Cabrils

Breu crònica d'una esperada inauguració.
Sens dubte, un dia llargament desitjat pels qui durant uns 30 anys han promogut l'existència d'un museu local a Cabrils. La seu adequada ha estat la casa de Can Ventura del Vi, situada en un lloc cèntric del casc urbà. Com s'acostuma a dir, el seu bon funcionament i activisme estan per veure, però si més no, l'equipament existeix i vol convertir-se en eina de divulgació cultural al municipi. Enhorabona!

L'acte d'inauguració ha comptat amb la presència de nombrosos vilatans i d'alguns agents culturals locals; fins i tot procedents de diverses entitats de la comarca.

Els parlaments inaugurals, fets a l'exterior de l'edifici, han anat a càrrec de Ramon Teixidó, Miquel Ponsa (regidor de Cultura), Jaume Tolrà (president del patronat del museu) i Joaquim Colomer (l'alcalde). Tots ells s'han felicitat per la iniciativa aconseguida i han agraït molt la feina feta a totes les persones impulsores, tant les vinculades a l'antiga seu de Ca l'Arrà com les més recents. Quan escoltava els discursos amb atenció m'han vingut al cap les imatge de finals dels anys 80, quan un grupet de gent rentavem i salvaguardàvem peces ibèriques de Can Jaumar; i també, menys positives, les moltes intentones que vam fer durant el mandat del regidor i després alcalde Josep Grau per aconseguir tenir un Museu de Cabrils prou digne. No hi va haver manera.
Acabades les bones intencions avui dites, i recordant emotivament que alguns dels qui van ser impulsors no ho han pogut veure en vida, s'ha descobert una placa i tothom ha pogut entrar a visitar el museu per primera vegada.

Com dèiem, esperem que aquest nou equipament sigui la llavor d'una nova generació de persones que lluitin per preservar i enriquir la cultura de Cabrils. Un museu no és només un edifici més un contingut de peces. Avui en dia és un centre cultural que té un equip humà capacitat, que protegeix masies, que remou consciències, que divulga a tots els públics, que exposa de manera permanent i itinerant, que fa recerca, que compila un fons documental i arxivístic, que impulsa el patrimoni local i que representa culturalment a la vila. I aquests objectius no s'aconsegueixen ni d'un dia per l'altre ni pel fet de diposar de l'edifici. Hi ha d'haver idees i mitjans, i tota una política cultural municipal de suport al darrera, comptant lògicament amb la tasca professional d'un museòleg i amb els col·laboradors desinteressats que sempre han volgut vincular-se i que el museu ha de saber atraure. Tot un repte per Cabrils!
David Farell i Garrigós
Coordinador de la Fundació Burriac (Cabrera de Mar) i
Ex-membre de la Junta del Museu de Ca l'Arrà de Cabrils
Dissabte 21 de gener de 2011



















L'ESPAI TERRA (TV3), DEDICAT A CAN MODOLELL

El clos arqueològic de Can Modolell-Fundació Burriac ha rebut un nou impuls per a la seva promoció turística.

El dilluns 17 de gener, el programa "Espai Terra" (TV3) va emetre el reportatge de la jornada d'enjardinament que van realitzar el passat mes de desembre la Fundació Burriac i l'ADF-Maresme, fruit d'un projecte finançat per Abertis que preten dotar de major interès la visita d'aquest conjunt monumental de Cabrera.

Podreu veure el reportatge obrint el següent enllaç:

http://www.tv3.cat/videos/3318950

dissabte, 18 de desembre del 2010

El jaciment de Can Modolell incorpora un jardí d'estil romà




El passat 18 de desembre es va dur a terme l’enjardinament del Clos Arqueològic de Can Modolell. Aquesta actuació estava prevista en el marc del projecte finançat per Autopistes ABERTIS i redactat per David Farell, arqueòleg, i Oriol Bassa, enginyer de forests.

Les espècies plantades són autòctones de la mediterrània occidental i se sap que formaven part dels jardins públics i privats de l’antiguitat. Són el boix balear, la vinya verge, els lilàs, el margalló, el romaní rastrer, el xiprer i la lavandula.

A partir d’ara les visites al jaciment comptaran, doncs, amb un atractiu extra. Al discurs històric que se centra en la vil·la romana i els cultes en els segles I-II dC, se li afegirà el naturalista, tractant la botànica i les propietats ornamentals i curatives de les espècies.

Aquesta matinal de plantació l’han coordinada tècnics de la Federació ADF del Maresme, i dels participants voluntaris cal destacar la col·laboració del grup d’alumnes de l’Equip Verd del Col·legi Parroquial Sant Feliu, de 1r i 2n d’ESO.

Es dona la circumstància que la plantada fou gravada per TV3, per a emetre com a reportatge en el programa “Espai Terra”.

D’aquesta manera Can Modolell millora notablement el seu aspecte, sobretot el que oferirà en època de floració.

Recordem que el clos està obert cada primer diumenge de mes de 2/4 d’11 a 2/4 de 2 i que les visites són gratuïtes i van a càrrec de TANIT.

Fundació Burriac
Vegeu article del diari El Punt, 19 desembre 2010:






diumenge, 17 d’octubre del 2010

Propera activitat: comunicació ""Els ibers, pagesos del maresme fa més de 2000 anys"

Benvolguts amics,

Us comunico que la propera trobada (IV) de Centres d'estudis locals i comarcal del Maresme tindrà lloc a Sant Cebrià de Vallalta el proper 13 de novembre.

Aquesta sessió de ponències i comunicacions d'estudiosos estarà dedicada a LA PAGESIA AL MARESME.

Crec que serà força interessant, i a més, la Fundació Burriac presentarà l'estudi: "Els ibers laietans, pagesos del Maresme fa més de 2000 anys".

David Farell
Coordinador